Koneenkuljetuslavojen valmistus

HKKOY Konelavat

Valmistamamme koneenkuljetus vaihtolavat rakennetaan paksulaippaisen hitsatun tai valssatun I-palkkin päälle tavallisen INP-180 palkin sijaan.

Kiskokorkeus 140mm, sopii useimpien koukku ja vaijerilaitteiden päälle. Yleensä tunnelikorkeuden tarve
kiskojen välissä nykyisillä markkinoilla olevilla vaihtokorilaitteilla on hieman alle tämän 140mm.

Vahva tasakantinen rakenne saadaan 140mmkiskolla ja sivusuunnassa yhtenäisillä poikkipalkeilla 200mm lavan rakennekorkeudella.
Myös reunoilta lastauskorkeudeltaan hieman matalampi rakenne on mahdollista toteuttaa auton vaihtolavalaitteen mallista ja
kuljetettavan koneen tyypistä riippuen.

Lavan reunapalkeissa on sidontapisteet, johon sopii suoraan sidontaketjun vanttikiristimen pää. Vanttia ei tarvitse laittaa ketjun väliin,
ellei se kuljetettavan kuorman vuoksi ole tarpeen. Helpottaa työtä jos purkuja ja lastauksia on useita päivässä.

Reunapalkit voidaan myös toteuttaa lavan kannesta korotettuna versiona. Tästä voi olla etua esimerkiksi henkilönostimien kuljetuksessa.
Sidontapisteet voidaan toteuttaa tämän reunapalkin pystylevyn yläreunaan aukottamalla.

Konelavan kanteen, etusermiin ja peräluiskaan voidaan asentaa myös upotettuja sidontalenkkejä, reunavahvistettuja sidontareikiä,
sidontaketjun telineitä, liinalaatikoita, yms tarpeen mukaan.

Kaikki valmistetut lavat hiekkapuhalletaan ja maalataan 2-komponenttimaaleilla.

Käyttötarkoitus ja käyttäjän tottumuksethan konelavan mallin ja varustelutarpeet viimekädessä ratkaisevat. Varastomalleja ei sen vuoksi ole ja
lavat valmistetaan asiakkaan tarpeen mukaan halutuilla mitoilla ja varusteilla.